Monday, December 12, 2005

Δωρεάν από το 2010 οι τηλεφωνικές κλήσεις

Ενώπιον της... αναπόφευκτης πραγματικότητας στο μέλλον όλες οι τηλεφωνικές κλήσεις να είναι δωρεάν βρίσκονται οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. H πρόσφατη εξαγορά της Skype από την eBay λειτουργεί ως απλή υπενθύμιση του τι μέλλει γενέσθαι στον παγκόσμιο κλάδο τηλεπικοινωνιών, αξίας 1 τρισ. δολαρίων. H Skype είναι μία από τις εταιρείες που έχουν δημιουργήσει λογισμικό το οποίο επιτρέπει την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων μέσω Διαδικτύου.




Ο Νίκλας Ζένστρομ, από τη Σουηδία, είναι ένας από τους δημιουργούς του προγράμματος της Skype που πωλήθηκε στην εταιρεία online δημοπρασιών eBay αντί του ποσού των 2,6 δισ. δολαρίων.



* Εξαγορές εταιρειών



Το λογισμικό της Skype λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο αυτού με τον οποίο λειτουργεί η Kazaa, όμως σε αντίθεση με την τελευταία δεν είναι παράνομο. Σε εξαγορές εταιρειών που παρέχουν εφάμιλλες με της Skype υπηρεσίες έχουν προχωρήσει και οι άλλοι «μεγάλοι» του Internet, η Yahoo!, η Google και η Microsoft. H διαδικτυακή τηλεφωνία, δηλαδή η δυνατότητα δωρεάν πραγματοποίησης κλήσεων μέσω του Internet, θα κυριαρχήσει 100% επισημαίνει σε άρθρο του το περιοδικό «The Economist». Βέβαια γι' αυτό θα χρειαστούν μερικά χρόνια. Ωστόσο το σίγουρο είναι ότι θα καταστρέψει την υφιστάμενη τιμολόγηση τηλεφωνημάτων που έχουν κάνει οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.



H απόσταση μεταξύ των συνομιλητών και η διάρκεια της κλήσης - βασικά κριτήρια για την τιμολόγηση κλήσεων από τις τηλεφωνικές εταιρείες - δεν έχουν καμία απολύτως σημασία στις διαδικτυακές κλήσεις. Αφού η σύνδεση γίνεται μέσω των γραμμών του Internet δεν υπάρχει καμία διαφορά αν κάποιος μιλάει από την Αθήνα με κάποιον που βρίσκεται στην ίδια πόλη ή στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη.



* Τα διαδικτυακά τηλεφωνήματα



Το μόνο που χρειάζεται είναι να υπάρχει μια σύνδεση στο Internet. Οταν τα διαδικτυακά τηλεφωνήματα θα έχουν εξαπλωθεί αρκετά, οι χρήστες πιθανότατα θα εγκαταλείψουν τους τηλεφωνικούς αριθμούς τους και θα χρησιμοποιούν ονόματα ή ψευδώνυμα, όπως ακριβώς πράττουν για τα ηλεκτρονικά μηνύματα. Αυτό προβλέπει ο Ζένστρομ. H διάρκεια της κλήσης επίσης θα χάσει τη σημασία της.



Ο Σαμ Πάλστριντζ, ειδικός στις τηλεπικοινωνίες στον Οργανισμό για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), υπογραμμίζει ότι αυτή η εξέλιξη δεν θα σημάνει το τέλος της τηλεφωνίας. «Αν αποκαλέσουμε αυτή την εξέλιξη "τον θάνατο της τηλεφωνίας", σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα έχουν πάψει να κάνουν τηλεφωνήματα. Ωστόσο δεν συμβαίνει αυτό. Απλώς θα αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής των τηλεφωνικών κλήσεων. Σίγουρα όμως η εξέλιξη αυτή θα σημάνει τον θάνατο των υφισταμένων τιμολογήσεων για τις τηλεφωνικές κλήσεις». Με λίγα λόγια η νέα αυτή τεχνολογία αποτελεί εξαιρετικά καλά νέα για τους καταναλωτές και εξαιρετικά άσχημα νέα για τις τηλεφωνικές εταιρείες. Ή τουλάχιστον όσες δεν έχουν - ή δεν θα έχουν - προετοιμαστεί κατάλληλα. Το σίγουρο είναι ότι η διαδικτυακή τηλεφωνία θα «εξαφανίσει» τα κέρδη από τις παραδοσιακές τηλεφωνικές κλήσεις. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Σάιρους Μεβάουαλα, αναλυτή στη Westhall Capital, τα κέρδη αυτά θα εξαφανιστούν πολύ νωρίτερα από ό,τι περιμένουν οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.



* Κέρδη και ζημιές



Κατά συνέπεια οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες που βασίζονται εξ ολοκλήρου ή σε μεγάλο βαθμό στις τηλεφωνικές κλήσεις για τα κέρδη τους, είναι και οι πιο ευάλωτες απέναντι στη νέα τεχνολογία. Εκείνες που έχουν διαφοροποιήσει σε επαρκές επίπεδο τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους και ιδίως όσες έχουν επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία και υποδομή του Internet θα είναι σε θέση να αντισταθμίσουν τις ζημιές της απώλειας εσόδων από τις τηλεφωνικές κλήσεις. «Τελικά - ίσως ως το 2010 - οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Internet θα αποτελέσουν μια δωρεάν διαδικτυακή εφαρμογή και οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα πραγματοποιούν κέρδη μέσω σχετιζόμενων διαδικτυακών εφαρμογών»

καταλήγει ο κ. Μεβάουαλα.



Το ΒΗΜΑ, 02/10/2005 , Σελ.: D13

No comments:

Google